hehOo!!^^

::it's ALL abOut LIFE:: as life is toO shOrt to fOrget Our prEciOus mOments, lets stOrie mOrie then! (^-^)

Thursday, 9 June 2011

Maksiat yang menghancurkan Kehidupan~

waahhhhh lalaa..lame giler tinggalkan blog ini!
tiada kekuatan or erti kater laen, malas la kan utk menulis blog...ehee~
xde citer menarik sgt utk dikongsikan....
Duk umah mkn tido tgok tb,wat keje umah, window shopping, kua dgn kekawann..tu  je kot...=P

tapi kali ini....ade storie best!
akhirnye, buku pemberian encek SA telah sy buka...
punye lah carik masa yang sesuai utk bace...
at last, arini bukak gak...

buku nih sebenarnye disarankan oleh seorg sahabat i di upm..
die mmg hantu buku...
tanye je buku ape, mostly semue die dah bc...
yg best part nyer die minat buku motivasi dan inspirasi...
same minat tuhhh...
so bole la borrow2 and share ilmu yg ade dgn sahabat ni, best au borak2 dgn die...hehhehe~

Tajuk buku tu ialah... "Aku Terima Nikahnya"

pergghhh, dgr tajuk mst pk...aik nak kawen dah ker???aiyok!kantoiii~
heheehe, sbnrnye buku nih bukan semestinye utk org yang dah nk kawen...
sbb isi kandungan die mmg sgt berguna au, sedikit sbyk utk dijadikan panduan bagi mereka yang sudah mule ingin mengenal cinta..=)
penulis buku ini, Hasrizal Abdul Jamil boleh kate bg i...seorg contoh khalifah Allah yg berkaliber...
beliau merupakan imam masjid di Ireland...
dan juga penceramah pgram2 di sane..
soooo, beliau ade selitkan isi2 kandungan ceramah beliau yg disampaikan mostly kpd pelajar di luar negara...kire umo2 cam i la gak...sesuai la kan utk bacaan golongan mude mudi cam i,ohoho~ prsn aje...^-^

byk isu-isu yang bole dijadikan teladan dan nasihat-nasihat berguna utk golongan remaja masa kini...
so, ade gak la godeh2 blog org laen tentang beberapa isu yg dibincangkan oleh Ustaz Hasrizal..antaranya isu maksiat....

check this out!
http://feryco.com/maksiat-yang-menghancurkan-kehidupan

1 comment: